Embodied online dance learning objectives of CAROUSEL+
Authors
Edinburgh Napier University, Roblox, 3FINERY, Cobra Simulation
Edinburgh Napier University
Edinburgh Napier University, Heriot-Watt University
Edinburgh Napier University
DFKI, MPI-INF, Saarland University
Aalto University
Pieter van der Linden
VIVITnet
DFKI, Saarland University
Aalto University
Edinburgh Napier University
DFKI, MPI-INF, Saarland University
Aalto University
Abstract:
This is a position paper concerning the embodied dance learning objectives of the CAROUSEL+ 1 project, which aims to impact how online immersive technologies influence multi-user interaction and communication with a focus on dancing and learning dance together online. We aim to enable shared online social immersive experiences across the reality-virtuality continuum synchronizing audio, visual and haptic rendering. In teaching and learning to dance remotely, our models should support accessibility, style transfer and adaption of multi-modal feedback according to skills, strength, flexibility observations.
本論文は、CAROUSEL+1プロジェクトの体現されたダンス学習の目的に関するポジションペーパーである。このプロジェクトは、オンラインで一緒にダンスを踊り、学ぶことに焦点を当て、オンラインの没入型テクノロジーがマルチユーザーのインタラクションやコミュニケーションにどのような影響を与えるかに影響を与えることを目的としている。CAROUSEL+ 1プロジェクトは、オンラインで一緒にダンスをしたり学んだりすることに焦点を当て、オンラインの没入型テクノロジーがマルチユーザーのインタラクションやコミュニケーションにどのように影響するかに影響を与えることを目的としています。リモートでダンスを教えたり学んだりする際に、私たちのモデルは、アクセシビリティ、スタイルの伝達、スキルや強さ、柔軟性の観察に応じたマルチモーダルなフィードバックの適応をサポートする必要があります。
Published in: #2021 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops (VRW)